Let op: je maakt gebruikt van een verouderde browser die ons dealerportal mogelijk niet optimaal ondersteunt. Stap over naar Chrome, Firefox of Safari voor het beste resultaat.

Help Center

 

Bestellen, verzenden en retourneren
Wat is de levertijd van mijn bestelling via DPD?
Alle bestellingen die op werkdagen voor 16:00 uur geplaatst zijn met verzendmethode DPD, worden gegarandeerd dezelfde dag verzonden. Bestellingen die later dan 16:00 uur, in het weekend of op feestdagen / in vakanties geplaatst worden, worden...
Wordt er op zaterdag geleverd?
Of je pakket op zaterdag geleverd wordt, hangt af van de vervoerder die je kiest. DPD levert wel op zaterdag. DHL en Red je Pakketje leveren niet op zaterdag. Als je op vrijdag voor 16:00 uur een order plaatst en je kiest ...
Wat moet ik doen als mijn pakket vertraging heeft?
De termijn waarop wij orders verwerken en versturen is gegarandeerd. Helaas is de levering via de pakketdienst dat niet. In de praktijk worden 97% van de pakketten op tijd afgeleverd maar dat houdt nog steeds in dan drie op de honderd pakketten niet ...
Wanneer ontvang ik een trackingcode van mijn bestelling?
Zodra wij het label aanmaken, ontvang je per e-mail een trackingcode. Pas wanneer het pakket een ingangsscan heeft gehad op het depot wordt die code actief. Je ontvangt daarna nog verschillende mails om je op de hoogte te houden van het verloop. Heb...
Wat als ik maar een gedeelte van mijn order ontvangen heb?
In sommige gevallen is een order te groot om en één pakket te versturen. In dit geval verpakken wij in meerdere dozen en zijn er dus meerdere trackingcodes. Het kan in zo’n geval zijn dat een of meer van de verstuurde pakketten vertraag zijn terwijl ...
Wat als ik niet alle producten uit mijn bestelling ontvangen heb?
Hoewel het niet vaak voorkomt, kan het zijn dat een bestelling incompleet bij je aankomt. Dat kan zijn doordat er onderweg een product verloren is geraakt of omdat wij bij het picken / verpakken van de order een fout hebben gemaakt. Wij noemen dit een...
Wat als ik een artikel beschadigd ontvang?
Hoewel we altijd met de grootste zorg inpakken, kan het voorkomen dat een product onderweg schade oploopt. Bijvoorbeeld een spiegel die in het pakket breekt of een fles olie die barst. Dien in zo’n geval zo snel mogelijk een ticket in. Vermeld om welk...
Hoe werken de orderstatussen in mijn account?
Om duidelijk te maken hoe het je order vergaat, werken we met verschillende orderstatussen: Open: deze status krijg je order direct na het plaatsen. In het geval van een iDEAL-betaling blijft deze status tot je de betaling succesvol hebt afgerond. ...
Kan ik iets wijzigen aan een geplaatste order?
Ja, dat kan. Orders die nog niet verwerkt zijn, kunnen we wijzigen. Je kan zelf nog artikelen aan een lopende bestelling toevoegen door deze via het dealerportal te bestellen en te kiezen voor “toevoegen aan lopende order”. Hiervoor brengen we € 0,65...
Wat zijn de mogelijke verzendmethodes?
We bieden verschillende opties om in verschillende situaties altijd de best mogelijke service te bieden. Hier bekijken we ze één voor één: Afhalen: je kan een order klaar laten zetten om bij ons af te halen. Geeft je order dan minimaal...
Alles bekijken
Dropshipping
Hoe ziet een dropship-pakket eruit dat de consument ontvangt?
We gebruiken neutrale dozen en onze eigen Bobotech-tape voor het verpakken. Er zit geen branding van ons op de dropship-pakketten. Bobotech is een van onze huismerken en is niet direct naar ons te herleiden.
Kan er een flyer / goodie van ons in het dropship-pakket?
Ja, dit is mogelijk maar deze optie bieden we alleen bij hogere volumes (gemiddeld 12 pakketten per dag). Dit doen we om te voorkomen dat wij van tientallen klanten verschillende flyers op voorraad moeten houden.
Kan het dropship-pakket ingepakt worden met onze tape?
Ja, maar net zoals bij flyers of goodies bieden we deze optie pas bij hogere volumes (gemiddeld 12 pakketten per dat) om te voorkomen dat we tientallen rollen tape op voorraad moeten houden.
Krijgen de dropship-klanten een trackingmail van hun bestelling?
Ja, indien je bij het plaatsen van de order het e-mailadres van de ontvanger invult, sturen wij de een verzendbevestiging met daarin de trackingcode en link waar het pakket te volgen is. De afzender van deze e-mail is info@doleweerd.nl maar de weergegeven...
Kan een ontvanger van een dropshipment achterhalen wie de afzender is?
Ja, maar niet gemakkelijk. Wij staan als afzender op het pakketlabel vermeld (dit wordt verplicht door DPD). Dit is echter heel klein in een uithoekje van het label. Kijk zelf maar eens als je een pakket van DPD ontvangt. Daarnaast zijn wij ook de afzender...
Wat als een ontvanger van een dropshipment contact met jullie opneemt?
Wij zullen richting een consument altijd aangeven dat wij enkel de logistieke partij zijn die het pakket verwerken en dat wij geen verkoper zijn. Als het een simpele vraag is, zoals “waar blijft mijn pakket” dan helpen wij de consument verder. Zijn ...
Hoe kan ik een dropship-order plaatsen?
Dat kan op verschillende manieren: Handmatig: je plaatst de order via ons dealerportal zoals je ook een reguliere order zou plaatsen. In de checkout kies je echter voor de verzendmethode “Dropshipment via [vervoerder]” en voer je een alternatief leveradres...
Hoe kunnen ontvangers een dropshipment retourneren?
De voorwaarden voor retouren bepaal je zelf met je klant. Let hierbij altijd op de wettelijke termijn van 14 dagen. Het is de bedoeling dat de consument naar jou retourneert en niet naar ons. Wij blijven dan onbekend en jij kan de orders verzamelen. ...
Wat is de levertijd van een dropshipment?
Alle dropshipments die op werkdagen voor 12:00 uur geplaatst zijn, worden gegarandeerd dezelfde dag verzonden. Dropshipments geplaatst tussen 12:00 en 16:00 uur worden verwerkt op basis van onze capaciteit. Dat houdt in dat deze orders in de meeste ...
Kan ik ook dropshippen naar het buitenland?
Ja, we hebben standaard dropshiptarieven voor België, Duitsland en Frankrijk. Deze kun je zien bij het kiezen van de verzendmethode. Ook naar overige landen kunnen we versturen maar dan zijn de tarieven op aanvraag. Neem in dat geval contact met ons ...
Alles bekijken
Assortiment en levertijd
Hoe kan ik zien of een product op voorraad is?
In de zoekresultaten en in de categorieën kun je zien of een product op voorraad is door er met de muis overheen te gaan. Zie je een bestelknop? Dan is het product op voorraad. Op de productpagina zelf zie je naast de bestelknop ook een melding rechtsboven...
Hoe kan ik de levertijd van een product zien?
Als een product onverhoopt niet op voorraad is, wordt op de productpagina een verwachte leverweek weergegeven. Deze informatie is altijd up-to-date en rechtstreeks gekoppeld aan ons inkoopsysteem. Hier kun je twee verschillende statussen zien: Dit...
Waarom duurt het soms lang voordat een product weer op voorraad is?
Sommige artikelen kopen wij binnen Europa in. De levertijd is dan enkele dagen mits de leverancier het op voorraad heeft. Producten vanuit Azië kennen vaak een levertijd van enkele maanden. We hebben met veel verschillende factoren te maken: Vraag...
Waarom hebben jullie sommige producten of merken niet?
Iedere groothandel heeft een eigen assortiment en geen enkele groothandel kan alle producten leveren. Dat komt omdat sommige merken exclusief aangeboden worden via een bepaalde groothandel of omdat die partijen een product zelf ontwikkeld hebben. Wij...
Hoe werkt de voorraad update?
Als een product niet op voorraad is, bieden we de mogelijkheid om je aan te melden voor een voorraad update. Dan sturen we je een e-mail zodra het product weer beschikbaar is. Je kan het dan eventueel zelf aan een order toevoegen. Let op: een voorraad...
Kan ik een artikel in backorder laten plaatsen?
Nee, wij nemen in principe geen backorders aan. Hiervoor gebruiken we de voorraad update. Zou zit je nergens aan vast en heb je het zelf in de hand. Uitzonderingen hierop zijn speciaal bestelde artikelen of grotere aantallen. Hebben wij bijvoorbeeld...
Hoe betrouwbaar is de voorraadstatus in jullie dealerportal?
Op de 1.000 orderregels die we uitleveren komen minder dan twee voorraadfouten voor. Daarmee is de status die wordt weergegeven zeer betrouwbaar. Toch kan het altijd voorkomen dat er een voorraadfout ontstaat en dat we je order niet volledig uit kunnen...
Is een product voor mij gereserveerd als het in mijn winkelwagen staat?
Nee, producten in je winkelwagen zijn niet voor jou gereserveerd. Pas wanneer je de order succesvol hebt afgerond, worden de producten voor jou gereserveerd. Het kan dus voorkomen dat je een artikel in je winkelwagen plaatst wat vervolgens...
Alles bekijken
Financieel en administratief
Zijn de vermelde prijzen inclusief of exclusief BTW?
Er staan twee prijzen vermeld bij de producten: Advies verkoopprijs: deze prijs wordt meestal gehanteerd incl. BTW. Inkoopprijs excl. BTW: deze prijs is excl. BTW. Indien wij prijzen noemen, bijvoorbeeld telefonisch of per e-mail, mag je er vanuit...
Kan ik de advies verkoopprijs verbergen?
Ja, boven- en onderin ons dealerportal staat een knop waarmee je kan wisselen tussen B2B en B2C modus. In B2B worden de inkoopprijzen weergegeven en in B2C worden deze verborgen. Let op: als je de pagina sluit, uitlogt of in de winkelwagen kijk, ...
Uit welke betaalmethodes kan ik kiezen?
Onze standaard betaalmethode is iDEAL. Hiermee kun je bij het afronden van je order direct betalen. Je order wordt zo snel verwerkt en je krijgt achteraf geen verassingen.  Daarnaast bieden we ook de mogelijkheid voor een SEPA B2B incasso. Hiermee...
Wat moet ik doen als mijn iDEAL-betaling is mislukt?
Als je een order plaatst maar de betaling niet afrondt, blijven deze artikelen voor je gereserveerd tot de order geannuleerd wordt. Dit kan in geval van storing direct of als de betaling open blijft staan pas na 15 minuten. Als je het laatste artikel...
Hoe kan ik een kopie-factuur opvragen?
De makkelijkste manier om een kopie-factuur op te vragen is via een ticket. Vermeld het bedrag, de datum, het ordernummer of factuurnummer zodat we weten welke factuur we toe moeten sturen. Deze ontvang je dan op korte termijn per e-mail.
Alles bekijken
Dealerportal
Hoe kan ik zoeken naar producten?
Binnen ons dealerportal hebben we drie mogelijkheden om producten te zoeken: Via de zoekbalk bovenaan de pagina. Meer informatie over de zoekmachine vind je in het kennisbank-artikel “hoe kan ik zoeken via de zoekmachine?”. Via categorieën. Meer ...
Hoe kan ik zoeken via de zoekmachine?
Ons dealerportal maakt gebruik van een hypermoderne ‘search engine’ op basis van AI. Door het invoeren van zoektermen beoordeelt de zoekmachine welk resultaat het beste voldoet en geeft deze overzichtelijk weer. De zoekmachine maakt gebruik van een ...
Hoe kan ik zoeken via de categorieën?
De categorieën zijn weergegeven in het menu. Selecteer in het menu de gewenste categorie en bekijk de resultaten. Deze manier is niet altijd geschikt voor het zoeken van specifieke onderdelen omdat je veel resultaten krijgt. Je kan echter wel breed bekijken...
Hoe kan ik zoeken via de tekeningen?
Van de populaire modellen hebben we exploded view tekeningen, ook wel bekend als onderdeeldiagrammen. Deze manier van zoeken is heel geschikt als je niet precies weet hoe we een artikel noemen maar wel waar je het kan vinden. Om de juiste tekening te...
Waarom kan ik niet inloggen?
Een foutmelding bij het inloggen kan een aantal redenen hebben: Je gebuikt het verkeerde e-mailadres. Controleer welk e-mailadres bij ons bekend is en probeer het opnieuw met het juiste adres. Je gebruikt een verkeerd wachtword. Als je je wachtwoord...
Waarom kan ik geen prijzen zien als ik ben ingelogd?
Als je een account hebt aangemaakt, moeten wij deze verifiëren voordat de prijzen zichtbaar worden. Omdat we een groothandel zijn en niet leveren aan de eindgebruiker is er een extra check nodig. Na ontvangst van je accountaanvraag nemen wij binnen 24...
Waarom kan ik niet bestellen?
Als je wel prijzen kan zien maar geen betaalmethode kan selecteren om je order af te ronden heb je waarschijnlijk nog een testaccount die geactiveerd moet worden. Om je testaccount te laten activeren, kun je met ons contact opnemen.
Alles bekijken
Producten
Is het mogelijk om losse onderdelen te bestellen van de Akrapovic-uitlaat?
Ja, dat is mogelijk. We hebben deze onderdelen echter niet op voorraad maar moeten deze speciaal bestellen bij Akrapovic in Slovenië. Houdt er rekening mee dat de levertijd daarom meestal 2-4 weken is, afhankelijk van de voorraad daar. Onderdelen bestellen...
Is de kleur van koffer 225033 echt wit of gebroken wit?
Deze koffer is echt spierwit. Dus niet gebroken wit of beige zoals sommige koffers op de markt. De foto is een goede weergave van de werkelijke kleur.
Wat zijn de afmetingen van de accu 020027 - YTX20-BS?
De afmetingen van deze accu zijn 175x87x154 (LxBxH in mm). Je kan deze informatie en nog veel meer terugvinden op de website van Landport: https://www.landportbv.com/nl/producten/accu-ytx20-bs/.
Worden de sproeiers per 5, 10 of stuk verkocht?
Alle sproeiers worden per stuk verkocht m.u.v. de sets van Polini. Bij het orderpicken worden de spoeiers per maat in een ziplock-zakje verpakt met daarop de maat zodat je ze makkelijk op kan ruimen. Ook zijn alle spoeiers zelf voorzien van een maataanduiding...
Wat is de diameter van de flens van de uitlaat 071212 - UITLAAT TOMOS EURO-2 ZWART SPEEDY?
De diameter gemeten aan de flens (waar deze aansluit op de cilinder) is 22,0mm.
Welke beugels zitten er precies in de set 258114 - voorvalbeugels Vespa Sprint?
Deze beugelset bevat de linker en rechter voorvalbeugel met al het benodigde bevestigingsmateriaal, waaronder diverse bouten en het kapje wat over het montagepunt op het voorscherm valt. Op de foto wordt ook de voorspatbordbeugel en de voorklapdrager...
Is de remgreep Piaggio (253517) mat zwart of glans zwart?
Deze remgrepen zijn satijnglans zwart. Dat zit tussen mat en hoogglans in en is vergelijkbaar met bijvoorbeeld de originele beugels van Piaggio.
Wat is de steekmaat van de montagegaten van de remklauw OEM Piaggio / Vespa (461045)?
De steekmaat (hart op hart gemeten) van de montagegaten is ± 26,6mm
Is deze schakelaar (320755) aan te sluiten op een AGM China Retro?
Deze lichtschakelaar is te verwisselen met de standaard lichtschakelaar van een AGM Retro met 5 draden. Deze draden komen overeen maar de aansluiting in de stekker klopt niet. Dit is aan te passen door de groene en groen/gele draden apart op de kabelboom...
Is deze begrenzer voor carburateur- of injectie-modellen (321146)?
Deze begrenzer is voor de EURO4-versie met Dellorto ECS, dus de elektronisch gestuurde carburateur. Als je een begrenzer zoekt voor de Sym Mio 50i met injectie dan raden we deze aan: https://dealer.doleweerd.nl/eurobegrenzer-met-afstandsbediening-sym...
Alles bekijken
Loyalty programma
Hoe werkt het loyalty programma?
Ons loyalty programma werkt in grote lijnen als volgt: Voor elke euro die je uitgeeft, spaar je punten in ons dealerportal. Hoe meer je besteedt, hoe meer punten je spaart. Punten krijgen een bepaalde waarde, gebaseerd op jouw omzet van de afgelopen...
Hoe wordt het aantal punten bepaald?
Iedere euro die je uitgeeft aan producten via ons dealerportal is 10 punten waard. Dus als je een product van € 10 bestelt, worden er 100 punten aan je account toegevoegd. Een order van € 200 levert je dus 2.000 punten op. Sommige bedragen leveren geen...
Hoe wordt de waarde van mijn punten bepaald?
Dat hangt helemaal af van hoeveel je bij ons inkoopt. Wij kijken namelijk naar jouw omzet over de afgelopen 12 maanden. Hoe hoger die omzet, hoe hoger de schaal waar je wordt ingedeeld en dus hoe meer je punten waard zijn. Wij bepalen de omzet in het...
Hoe kan ik mijn punten uitgeven?
Bij het afronden van je order kun je er voor kiezen om je punten in te leveren. Dat heb je dus zelf in de hand. Je mag iedere bestelling de punten van de vorige bestelling inleveren. Je mag ze ook opsparen. Je mag niet meer punten inleveren dan het totaal...
Waar kan ik meer informatie vinden over mijn punten?
Via [Mijn Account] en [Mijn spaarpunten] heb je altijd inzicht in hoeveel punten je hebt en wat ze waard zijn. Je kan hier onder andere vinden: Hoeveel punten je momenteel in je account hebt. Hoe je aan deze punten gekomen bent. Hoeveel je punten...
Wat als mijn omzet (nog) niet zo hoog is?
Iedere dealer spaart punten, groot of klein maakt daarin niets uit. Wanneer je omzet over de afgelopen 12 maanden minder is dan € 5.000 kun je nog geen punten uitgeven. Je bent dan ingedeeld in de staffel "Starter". De punten die je spaart worden...
Wat als ik al bestaande kortingsafspraken heb?
Het loyaliteitsprogramma is niet te combineren met andere prijsafspraken. Je profiteert dus of van de bestaande kortingsafspraken of van het loyaliteitsprogramma. Dit mag je als dealer zelf beslissen. In de beginfase van de introductie zullen wij alle...
Hoe worden spaarpunten in de prijzen van producten verwerkt?
In het dealerportal worden verschillende prijzen en bedragen weergegeven bij de producten. Die zijn als volgt opgebouwd: Bruto advies verkoopprijs incl. BTW Bruto inkoopprijs excl. BTW Aantal punten wat je spaart bij aankoop van dit product...
Wat als ik punten inlever en mijn order daarna annuleer?
Als je punten inlevert bij het plaatsen van je order, worden deze afgetrokken van het puntentotaal in je account. Als je de order daarna annuleert, worden deze punten weer opgeteld bij de rest. Pas wanneer we de factuur maken, wordt de korting definitief...
Wat als ik punten verdien en de order daarna annuleer?
Over iedere order spaar je punten. Zodra je een order plaatst, zie je dat deze punten in je account genoteerd worden maar nog niet toegevoegd zijn aan het totaal. De verdiende punten worden namelijk pas definitief wanneer wij de order verzonden...
Alles bekijken
Intake en dealerbeleid
Welke eisen stellen jullie aan nieuwe dealers?
Wij zijn een groothandel en leveren niet rechtstreeks aan de particulier. Om onze producten zo goed en betrouwbaar mogelijk aan te bieden, werken we met een netwerk van deskundige en professionele dealers. Daarnaast willen wij onze klanten van de best...
Wat als ik niet aan de dealereisen voldoe?
Ook als je niet voldoet aan de dealereisen zijn er mogelijkheden. Dit is voor ons een balanceeract tussen de belangen van onze bestaande dealers, onze belangen en die van jou. Bestaande dealers krijgen er niet graag een concurrent bij maar wij vinden...
Wanneer wordt mijn account geactiveerd?
Met een volledige dealeraccount hebt je toegang tot alle dealer inkoopprijzen. Dat is natuurlijk gevoelige informatie dus voordat we je toegang kunnen verlenen, moeten we een aantal stappen doorlopen. Het proces ziet er grofweg als volgt uit: Je vraagt...
Wat zijn de voorwaarden voor een startaccount?
Voldoe je niet aan alle dealereisen maar hebben we je aanvraag goedgekeurd als startaccount? Gefeliciteerd! Je kan profiteren van alle voordelen die we bieden en kan bouwen aan je bedrijf. Hopelijk kunnen we samen doorgroeien want jouw succes is ook ...
Alles bekijken

Support