Let op: je maakt gebruikt van een verouderde browser die ons dealerportal mogelijk niet optimaal ondersteunt. Stap over naar Chrome, Firefox of Safari voor het beste resultaat.

Hoe kan ik een dropship-order plaatsen?

Dat kan op verschillende manieren:

  1. Handmatig: je plaatst de order via ons dealerportal zoals je ook een reguliere order zou plaatsen. In de checkout kies je echter voor de verzendmethode “Dropshipment via [vervoerder]” en voer je een alternatief leveradres in door het vinkje onder “Factuur- en verzendadres zijn hetzelfde” uit te vinken en het adres van je klant in te voeren.
  2. Automatisch via de API: in dit geval is er een stukje computercode die de order vanuit jouw webshopsysteem ophaalt en deze automatisch in ons systeem inschiet. Dit is de meest uitgebreide en betrouwbare methode maar ook de meest kostbare en daarom meestal alleen geschikt voor grootschalige webshops.
  3. Automatische via een webhook: dit is zeg maar een “API-light” waarbij een “call” vanuit jouw webshop naar ons platform wordt gestuurd. Deze call bevat alle informatie over de producten en de ontvanger. Deze communicatie is eenrichtingsverkeer dus wij kunnen geen orderinformatie (zoals trackingcodes of orderstatussen) terugkoppelen.
  4. Automatisch via e-mail: bij deze methode stuur je een e-mail (bijvoorbeeld een kopie van de orderbevestiging) naar een speciaal e-mailadres. Ons systeem “leest” dan de informatie uit deze e-mail. Dit is de meest laagdrempelige methode omdat er geen extra computercode nodig is. Het is echter wel belangrijk dat de e-mail de benodigde informatie bevat en niet verandert qua opmaakt, anders kan ons systeem niet de juiste gegevens uitlezen.

Het automatisch invoeren van orders kan overigens alleen wanneer er een automatische incasso is. Bij iDEAL zul je namelijk zelf de betaling nog moeten doorlopen. Ook kunnen er kosten van toepassing zijn. Neem voor meer informatie contact met ons op.

Please, mind that only logged in users can submit questions
Support